HTML

Bojtárok

Ügyvédjelöltek apró örömei és bosszúságai

Van egy jó történeted?
Ne habozz, írj!

Ha esetleg a levél túl körülményes használd a feljelentő rovatunkat.

 

Feljelentő!

Budapest banned

2009.08.05. 13:48 bicski

Amikor megláttam ezt törvénytervezetben, azt hittem, hogy csak egy rossz vicc.

Aki még nem tudja: 2009. június 30. napja óta a következővel bünteti a szakmát a t. Országgyűlés:

Pp. 41. § (6) Vagyonjogi ügyek tekintetében a felek a felmerült jogvitájukra vagy a meghatározott jogviszonyból eredő jövőbeli jogvitájuk esetére nem köthetik ki

a) a megyei bíróság hatáskörébe tartozó ügyben a Fővárosi Bíróság és a Pest Megyei Bíróság;

b) a helyi bíróság hatáskörébe tartozó ügyben a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékességét.

Az még alap, hogy a PKKB helyett a II.- III. kerületi bíróság vagy a BKKB kerülhet kikötésre, ám megyei vonalon valamivel szofisztikáltabb volt a jogalkotó, mert itt már magát Budapestet nem lehet kikötni. Előbb utóbb ki fog derülni, hogy alkotmányellenes-e ez a rendelkezés, tehát az Alkotmánybíróság elismeri-e a felek önrendelkezési jogát és szerződési szabadságát, hogy jogvitájuk tekintetében az eljáró bíróságot meghatározhassák. Szerkesztőségi tippünk, hogy igen. Amíg az AB két-három év múlva esedékes döntésére várunk, érdemes azon elfilozofálni, hogy Pestről melyik megyei bíróságot lehet a legkönnyebben elérni.

Én Fehérvárra tippelek.

 

UPDÉT: én már látom a jogifórumos hirdetéseket, B-kat jogosítvány és saját kocsi előny

6 komment

Címkék: bíróság pkkb

A bejegyzés trackback címe:

https://bojtarok.blog.hu/api/trackback/id/tr461290439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

öntelt radírpók 2009.08.05. 21:09:37

ma épp ezen röhögtünk az irodában, hogy vajon autópálya/vasút szempontjából melyik a nyerő: Tatabánya, Szolnok vagy Fehérvár

bár én lobbizom majd, hogy az ügyfeleink szerződéseibe Szombathely kerüljön, mert ott még nem jártam

taurus 2009.08.05. 23:35:23

Remélem nem köveztek ki innen, de pl. ad absurdum egyszer nem az ügyvéd, hanem az ügyfele érdekét tekintve: Ha én a másik oldalon állnék és ügyfél lennék, sokkal jobban örülnék, ha tudnám, jogvita esetén nem egy év és két hónap (sic!) alatt ad majd ki egy fmh-t a PKKB, hanem mondjuk az egész per lezajlik két hónap alatt. Persze, mint ügyvéd kevesebbet számlázhatok. Viszont lesz egy elégedett ügyfelem, aki hoz három másikat. Ennyi.

taurus 2009.08.06. 00:19:47

Arra sem vennék mérget, hogy e törvényhely kiállná az alkotmányosság próbáját. Bár manapság ki tudja :)

macskaandrás 2009.08.06. 10:51:30

@öntelt radírpók:

Borzalmas a közlekedés Szombathelyre, én azért meggondolnám...

ugyvedblog.admin 2009.08.11. 11:25:24

Szerintem a B kat jogositvány annyit fog most jelenteni (=előny), hogy a minimálbért (talán) meg fogja közeliteni az ügyvédjelölti fizetés...

taurus: vajon tudja valaki, hogy mit művel FMH ügyben a PKKB vagy "csak" mi puffogunk itt? Nekem az összes FMH-m hosszu hónapok, évek óta bent ül, volt most olyan, hogy a jogerős FMH-t 2008 novemberi dátummal kaptam meg a napokban...
süti beállítások módosítása